ԱՄՆ օրինակին կարող են հետևել ՌԴ-ն, Թուրքիան․ Իսրայելն էլ արդեն արգելել է մեր ավիաընկերության մուտքն իր երկրի օդային տարածք, իսկ Քաղավիացիան ի վիճակի չէ լուծելու խնդիրները․ Հակոբ Ճաղարյան
Հայկական ավիաընկերությունների՝ ԵՄ «սև ցուցակում» հայտնվելուց հետո հետևություններ են արվում և յուրաքանչյուր երկիր իրավասու է համարժեք մոտեցում ցույց տալ ՀՀ ավիացիոն իշխանություններին և նրանց արտոնագրած փաստաթղթերին։ Այս մասին Tert.am-ի հետ զրույցում ասաց ՀՀ վարչապետի նախկին խորհրդական, քաղաքացիական ավիացիայի մասնագետ Հակոբ Ճաղարյանը՝ անդրադառնալով ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանատան հայտարարությանը։
«Եվրոպական ավիացիոն անվտանգության գործակալությունը (EASA) Հայաստանին ներգրավել է անվստահելի երկրների «սև ցուցակում», անբավարար է համարել Հայաստանի ավիացիոն իշխանությունների աշխատանքը, այսինքն՝ կարծում է, որ Հայաստանի ավիացիոն իշխանությունները բավարար չեն ապահովում երկրի օդանավերի թռիչքային անվտանգությունը, թռիչքային պիտանելիության հավաստագրումը և ավիացիոն անվտանգության կազմակերպումը։ Դրանից հետևություններ են արվում, և ամեն երկիր իրավասու է համարժեք մոտեցում ցույց տալ ՀՀ ավիացիոն իշխանություններին և նրանց արտոնագրած փաստաթղթերին»,- նշեց նա։
Հիշեցնենք, որ Հայաստանում ԱՄՆ դեսպանությունը դեսպանատան կայքում տեղադրել էր զգուշացում, որով արգելել էր իր աշխատակիցներին ճամփորդել որևէ հայկական ավիաընկերությամբ, քանի որ դրանք ԵՄ սև ցուցակում են։ ԱՄՆ դեսպանատունը նույնը հորդորում էր անել նաև ԱՄՆ քաղաքացիներին:
«Հաշվի առնելով այս հանգամանքը՝ ԱՄՆ դեսպանության աշխատակազմին արգելվում է օգտվել հայկական ավիափոխադրողներից պաշտոնական ուղևորություններ կատարելու համար: Սա ներառում է ստորև բերված սուբյեկտները, բայց չի սահմանափակվում դրանցով ՝ Aircompany Armenia, Armenia Airways, Հայկական ուղղաթիռներ, Atlantis Armenian Airlines, Atlantis European Airways, Mars Avia և Skyball»,- ասված է դեսպանության հաղորդագրության մեջ:
Հակոբ Ճաղարյանի խոսքով՝ Իսրայելը նույնպես արգելել էր հայկական ավիաընկերությունների մուտքն իր երկրի օդային տարածք․ «Իսրայելն արդեն մերժել է «Արմենիա» ավիաընկերությանը դեպի Իսրայել թռիչքներ իրականացնել։ «Արմենիա» ավիաընկերությանը Երևան-Թել Ավիվ ուղղությամբ մոտ 2-3 տարի թռիչքներ էր կատարում»։
Նա չի բացառում, որ նույնպիսի որոշում կկայացնի նաև Թուրքիան՝ արգելելով իր տարածքով թռիչքներ կատարելը․ «Ցանկացած երկիր, որի հետ Հայաստանը կփորձի հավասարը հավասարին խոսել միջպետական ավիացիոն փոխադրումների համաձայնագրի հարցում, անպայման կդիմի այդ հնարքին, որ դուք վստահելի գործընկեր չեք, ես իրավունք ունեմ ձեզ թույլ չտալ իմ երկիր մուտք գործել»։
Քաղաքացիական ավիացիայի մասնագետը նկատում է, որ համավարակով պայմանավորված ճգնաժամի հետևանքով բոլոր երկրները փորձում են ավիաընկերություններին աջակցություն ցուցաբերել։
«Ռուսաստանն էլ կարող է ասել՝ թույլ չեմ տալիս, դուք ԵՄ «սև ցուցակում» եք, ինչո՞ւ չի ասի։ Հիմա բոլոր պետությունները գնում են իրենց ավիաընկերություններին և իրենց տնտեսությունը օգնելու, փրկելու ճանապարհով։ Մի շարք երկրներ տարբեր օրենքներ, գործիքներ են կիրառում իրենց ընկերությունների, պետության շահերը պաշտպանելու։ Այդպիսի օրինակներ շատ կան»,- ասաց նա։
Հարցին, թե ՀՀ քաղավիացիայի կողմից իրականացվո՞ւմ են քայլեր հայկական ավիաընկերությունները ԵՄ «սև ցուցակից» դուրս բերելու ուղղությամբ, Հակոբ Ճաղարյանը պատասխանեց․ «Ես չեմ տեսնում։ Վարչապետը նրանց տվել էր երկշաբաթյա ժամկետ՝ գործողությունների ճանապարհային քարտեզը ներկայացնելու համար: Ո´չ գործողությունների պլան եմ տեսել, ո´չ էլ։ Տեսել եմ միայն, որ դեռևս անցյալ տարի ապրիլին Կառավարության քննարկմանը ներկայացրած իմ հայեցակարգի գրագողությամբ այլասերված, փչացրած տարբերակը ներկայացրել են Կառավարություն, իբրև նոր հայեցակարգ։ Ոչ մի ռեալ քայլ քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեն չի անում և ի վիճակի չէ անելու»։
Հիշեցնենք, որ այս տարվա հունիսին Եվրահանձնաժողովը թարմացրել է ԵՄ օդային անվտանգության ցուցակի՝ այն ավիաընկերությունների ցանկը, որոնք ենթակա են գործողության արգելքի կամ գործողության սահմանափակումների Եվրամիության ներսում, քանի որ դրանք չեն բավարարում անվտանգության միջազգային չափանիշերին: Եվ այդ «սև ցուցակում» ընդգրկված թվով 16 պետությունների շարքում հայտնվեց նաև Հայաստանի Հանրապետությունը՝ իր 7 ավիաընկերություններով: