Պուտին. Ռուսաստանը և Չինաստանը հարգում են իր զարգացման ուղին ընտրելու յուրաքանչյուր պետության իրավունքը
Այս ֆորումը տեղի է ունենում այս նախաձեռնության տասնամյակի նշանով, որն իսկապես կարևոր է, համաշխարհային, ապագային միտված, որի նպատակն է ստեղծել ավելի արդար բազմաբևեռ աշխարհ և հարաբերությունների համակարգ: Այս մասին հայտարարել է ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը՝ ելույթ ունենալով «Մեկ գոտի՝ մեկ ճանապարհ» երրորդ ֆորումի բացմանը, հայտնում է NEWS.am-ի թղթակիցը Պեկինից:
Նրա խոսքով, Ռուսաստանը և Չինաստանը, ինչպես աշխարհի շատ երկրներ, կիսում են հավասար, փոխշահավետ համագործակցության ցանկությունը՝ հասնելու համընդհանուր կայուն և երկարաժամկետ տնտեսական առաջընթացի և սոցիալական բարեկեցության՝ հարգելով քաղաքակրթական բազմազանությունը և յուրաքանչյուր պետություն իր զարգացման մոդելն ընտրելու իրավունքը: Ռուսաստանի ղեկավարը նշել է, որ «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» նախաձեռնությունը համահունչ է ռուսական գաղափարներին՝ ստեղծելու ինտեգրացիոն շրջան, որտեղ լիովին կապահովվի առևտրի, ներդրումների, աշխատուժի ազատությունը և կստեղծվի փոխկապակցված ենթակառուցվածք։
«Դա համահունչ է մեր հայտնի առաջարկին՝ ձևավորել եվրասիական մեծ գործընկերություն՝ որպես համախոհների համագործակցության և փոխգործակցության տարածք, որտեղ կկապվեն մի շարք ինտեգրացիոն գործընթացներ՝ «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ», Շանհայի համագործակցության կազմակերպություն, Հարավարևելյան Ասիայի պետությունների ասոցիացիա (ASEAN) և Եվրասիական տնտեսական միություն, որը Ռուսաստանը հաջողությամբ զարգացնում է հետխորհրդային տարածքում իր գործընկերների հետ միասին։
Կարևոր է, որ Ռուսաստանի և Չինաստանի միջև կա կոնկրետ պայմանավորվածություն՝ ԵԱՏՄ-ի եւ «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհի» զուգահեռ և համակարգված զարգացման վերաբերյալ, և իրականացվում է առևտրատնտեսական համագործակցության մասին ոչ արտոնյալ համաձայնագիրը ԵԱՏՄ անդամ երկրների եւ Չինաստանի միջեւ:
Ստեղծվել է համատեղ հանձնաժողով՝ միավորելու ջանքերը այս համաձայնագրի իրականացման համար։ Այս տարվա փետրվարին ընդունվեց մանրամասն «ճանապարհային քարտեզ», որը, ի թիվս այլ բաների, նախատեսում է Եվրասիական տնտեսական միության և Չինաստանի միջև փոխգործակցության հաստատում առևտրային քաղաքականության և տրանսպորտային շղթաների թվայնացման ոլորտում։
Նշեմ նաև, որ ինտեգրացիոն օրակարգն իր լայն իմաստով Ռուսաստանի ազգային զարգացման ռազմավարության և մեր տնտեսական, տեխնոլոգիական և ֆինանսական ինքնիշխանության ամրապնդման, ենթակառուցվածքների արդիականացման և ընդլայնման անբաժանելի մասն է։
Չինաստանի Ժողովրդական Հանրապետության նախագահը հենց նոր իր ելույթում խոսեց աշխարհի տարբեր տարածաշրջաններում տեղի ունեցած այս զարգացման մասին։ Հարգելի գործընկերներ և ընկերներ, ցանկանում եմ ցույց տալ, թե ինչ է արվում Ռուսաստանի Դաշնությունում այս ոլորտում։ Հուսով եմ և ելնում եմ նրանից, որ սա կարևոր է շատ մասնակիցների համար, այդ թվում՝ մեր այսօրվա միջոցառումը, քանի որ Ռուսաստանը տարածքային առումով ամենամեծ երկիրն է աշխարհում, և մեր տարածքով բոլոր գործընկերների կապը լուրջ նշանակություն ունի մեր բոլոր գործընկերների համար։
Ես կնշեմ մեր երկարաժամկետ ծրագրերից միայն մի քանիսը, որոնք արդեն իսկ սկսում են գործնականում իրագործվել և ներդաշնակորեն լրացնում են Եվրասիայում այլ ենթակառուցվածքային նախագծերը, այդ թվում՝ «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» նախաձեռնության շրջանակներում իրականացվող ծրագրերը, և դրանք միասին. թույլ է տալիս մեզ ստեղծել միասնական տրանսպորտային և լոգիստիկ շրջանակ, դիվերսիֆիկացնել բեռների հոսքերը ավելի արդյունավետ, հուսալի և անվտանգ առաքումների միջոցով:
Այսպիսով, Ռուսաստանի եվրոպական մասում մենք ձևավորում ենք միջազգային «Հյուսիս-Հարավ» միջանցքը: Այս մասին նշեց նաև Չինաստանի Ժողովրդական Հանրապետության նախագահը` «կապելով Բալթյան և Արկտիկայի ռուսական նավահանգիստները Պարսից ծոցի ափերի նավահանգիստների և Հնդկական օվկիանոսի հետ: Ամբողջ երթուղու երկայնքով՝ մեր հյուսիսային Մուրմանսկ քաղաքից մինչև իրանական Բանդար Աբբաս, ինչպես նշում են փորձագետները, ապահովվելու է անխափան երկաթուղային հաղորդակցություն։
Հյուսիսից հարավ ևս մեկ տրանսպորտային միջօրեական կանցնի Ռուսաստանի Ուրալի մարզով և Սիբիրով։ Դրա հիմնական տարրերն են Անդրսիբիրյան երկաթուղու կենտրոնական հատվածի արդիականացումը, ներառյալ Արևմտյան Սիբիրյան երկաթուղին մեր տարածաշրջանների տարածքում՝ Օմսկի մարզ, Նովոսիբիրսկ, Կեմերովո, Տոմսկի շրջաններ, Ալթայի երկրամաս, սրանք բոլորը Ռուսաստանի Սիբիրի շրջաններն են: Սա նաև Հյուսիսային լայնական երկաթուղու կառուցումն է, ինչպես մենք ենք այն անվանում, - սա ևս մեկ երկաթուղային գիծ է, որը մուտք ունի դեպի Հյուսիսային Սառուցյալ օվկիանոս և Յամալ թերակղզի նավահանգիստներ Ռուսաստանի Կրասնոյարսկի երկրամասի հյուսիսում, և Հյուսիսային Սիբիրյան նոր երկաթուղին՝ Ռուսաստանի Խանտի-Մանսիյսկի ինքնավար օկրուգից մինչև մեր ամենամեծ երկաթուղային ցանցի հետ կապերը՝ Անդրսիբիրյան երկաթուղու և Բայկալ-Ամուր մայրուղու հետ:
Միևնույն ժամանակ, մենք աշխատում ենք արտասահմանյան գործընկերների հետ՝ Կենտրոնական Սիբիրից հարավային ուղղությամբ երկաթուղային երթուղիներ կառուցելու ուղղությամբ՝ դեպի Չինաստան, Մոնղոլիա և Հնդկական և Խաղաղ օվկիանոսների նավահանգիստներ։
Եվ վերջապես մենք ծրագրում ենք ևս մեկ միջանցք Արկտիկայից դեպի հարավ Հեռավոր Արևելքում, ձևավորվում են նաև դրա տարրերը։ Սա երկաթուղային գիծ է ԲԱՄ-ից Յակուտիա, կամուրջներ Լենայի և Ամուրի վրայով. սրանք հսկայական սիբիրյան գետեր են, Խաղաղօվկիանոսյան երկաթուղին, մայրուղիների արդիականացումը, Հյուսիսային ծովային երթուղու արևելյան հատվածում խորջրյա տերմինալների ստեղծումը:
Հյուսիսից հարավ այս բոլոր տրանսպորտային միջանցքները՝ Ռուսաստանի եվրոպական մասում, Սիբիրում և Հեռավոր Արևելքում, հնարավորություն են տալիս ուղղակիորեն միացնել և ինտեգրել Հյուսիսային ծովային երթուղին մեր մայրցամաքի հարավում, Հնդկական և Խաղաղ օվկիանոսների ափերին գտնվող մեծ լոգիստիկ հանգույցներով:
Ինչ վերաբերում է Հյուսիսային ծովային երթուղուն, ապա Ռուսաստանը պարզապես չի հրավիրում իր գործընկերներին՝ ակտիվորեն օգտագործելու իր տարանցիկ ներուժը։ Ասեմ ավելին, մենք հրավիրում ենք շահագրգիռ պետություններին ուղղակիորեն մասնակցել դրա զարգացմանը, մենք պատրաստ ենք ապահովել հուսալի սառցե լարեր, կապեր և մատակարարումներ: Հաջորդ տարվանից Հյուսիսային ծովային երթուղու ողջ երկայնքով սառցե դասի բեռնատար նավերի նավարկությունը կդառնա շուրջտարյա։
Նշված միջազգային և տարածաշրջանային լոգիստիկ և առևտրային ուղիների ստեղծումը օբյեկտիվորեն արտացոլում է համաշխարհային տնտեսության մեջ տեղի ունեցող խորը փոփոխությունները, Ասիա-խաղաղօվկիանոսյան տարածաշրջանի, գլոբալ հարավի երկրների և աճի այլ կենտրոնների նոր դերը:
Հաշվի առնելով դա՝ Ռուսաստանը, որը հաջորդ տարի նախագահելու է ընդլայնված ԲՐԻԿՍ-ում, նախաձեռնել է այդ միավորման շրջանակներում ստեղծել տրանսպորտային լոգիստիկայի մշտական հանձնաժողով, որը՝ մեր միավորման գործընկեր երկրների մասնակցությամբ կարող է զբաղվել միջազգային տրանսպորտային միջանցքների զարգացմամբ իրենց ողջ համալիրում:
Եզրափակելով, ես կցանկանայի վստահություն հայտնել, որ «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» նախաձեռնությունը և ռուսական առաջնահերթությունները, որոնք նոր ուրվագծեցի, այլ պետությունների, այդ թվում՝ այսօր ֆորումին մասնակցող երկրների կառուցողական և ամենահամարձակ առաջարկները հնարավորություն կտան գտնել
կոլեկտիվ և իսկապես արդյունավետ լուծումներ, մեզ թույլ կտան լուծել «իրապես կարևոր և հրատապ տարածաշրջանային և միջազգային խնդիրներ», - նշել է նա։