Մինաս Ավետիսյանի «Ցերեկ» որմնանկարն այլևս հնարավոր չէ փրկել, իսկ «Գիշեր»-ը ոչնչացման եզրին է. ահազանգում է նրա որդին
«Մինաս Ավետիսյանի «Գիշեր» որմնանկարը ոչնչացման եզրին է: Այդ խնդրով գրավոր դիմել ենք նոր իշխանություններին՝ վարչապետից սկսած, մշակույթի նախարարությունով վերջացրած, սակայն ոչ մի դրական պատասխան չկա մինչ հիմա», – փետրվարի 8-ին կայացած ասուլիսի ժամանակ խնդրի մասին ահազանգեց Մինաս Ավետիսյանի՝ Ջաջուռի թանգարանի տնօրեն Արման Ավետիսյանը:
Մինաս Ավետիսյանի «Ցերեկ» որմնանկարն արդեն հնարավոր չէ փրկել, այն ոչնչացել է հանցավոր անփութության հետևանքով, ասում է Արման Ավետիսյանը, իսկ «Գիշեր» որմնանկարը դեռ հնարավոր է փրկել: Գյումրու հին գործարաններից մեկի կիսախարխուլ շենքում պահպանվող նկարն արդեն իսկ վատ վիճակում է: Մշակույթի նախարարութայն կողմից իրականացվող պետական ծրագրի միջոցով Մինաս Ավետիսյանի 8 որմնանկար է հեռացվել, ամրակայվել և փրկվել: «Գիշեր» որմնանկարը նույնպես այդ ծրագրով պետք է ռեստավրացվեր, սակայն հերթը չհասավ դրան:
««Գիշեր» հայտնի գործը, որը ամենաշատն էր վնասված, հերթը այդպես էլ չհասավ: Այն անձինք, ովքեր ֆինանսավորում էին վերականգնման համար, առաջին հերթին աշխատում էին հանել այն նկարները, որոնք ավելի քիչ էին վնասված ու այդպես էլ հերթը չհասավ որմնանկարին, բայց այն նույնպես պետության կողմից պահպանվում է որպես հուշարձան», – տեղեկացրեց Արման Ավետիսյանը:
Նախորդ տարի խնդրի մասին էլի բարձրաձայնվել է: Հանդիպում է եղել մշակույթի նախկին նախարար Լիլիթ Մակունցի հետ, սակայն այդ ժամանակ հնարավոր չի եղել լուծում տալ խնդրին:
«Մենք Մշակույթի նախարարության առաջարկով նախահաշիվ արեցինք, որպեսզի որմնանկարի պահպանման համար գումար հատկացվի, որ գոնե մինչ վերականգնումը կարողանանք պահպանել նկարը, մոտ 800 հազար դրամի չափով, բայց գումարը այդպես էլ չհատկացվեց», – նշեց «Մինաս Ավետիսյան» մշակութային-բարեգործական հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Ազատ Թովմասյանը:
Բանախոսների կարծիքով` Հայաստանում որմնանկարի ռեստավրացիան հնարավոր է, հայ մասնագետները լավ պատրաստված են, վերապատրաստվել են արտասահմանում, միայն նյութերի խնդիր է լինում, որը պատվիրվում է դրսից: Որմնանկարը փրկելու համար, ըստ նախնական հաշվարկների, կպահանջվի 25 000 դոլար, իսկ ռեստավրացիայից հետո, ամենայն հավանականությամբ, կտեղափոխվի Ջաջուռի թանգարան:
««Գիշեր» գործը ստեղծվել է 1973թ.-ին: Նկարին հետաքրքիր լուծում է տրված: Երկու որմնանկարներ իրար են նայում՝ «Գիշերը» և «Ցերեկը»: «Գիշերի» ներքևի մասում երկինքն է, վերևում՝ այն աշխարհը, որում ապրում ենք: Ինչ-որ հեքիաթ կար դրա մեջ, իր հեքիաթն է, իր մտածած Հայաստանը: Գեղարվեստական բարձր պրոֆեսիոնալիզմով է արվել և ես չեմ, որ այդ մասին ասում եմ»,- պատմեց Արման Ավետիսյանը: