Խտացրած կաթի փոխարեն վաճառել են բուսական յուղից մթերք. Ուսումնասիրություն է իրականացվել 30 ընկերություններում
ՀՀ տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովը ուսումնասիրություն է իրականացրել խտացրած կաթի, թթվասերի, յուղի, հալած պանրի շուկաների մատակարարման և իրացման ոլորտներում: Արդյունքում 30 ընկերություններում խախտումներ են հայտնաբերվել: Ինչի համար հանձնաժողովի որոշմամբ վերջիններիս տրվել է խիստ նախազգուշացում, ապա հանձնարարվել է հնգօրյա ժամկետում վերացնել խնդիրը:
«Ժողովուրդ» օրաթերթը տեղեկացավ, որ հանձնաժողովը ուսումնասիրության արդյունքում բացահայտել է, որ խտացրած կաթի անվան տակ վաճառվել է բուսական յուղից պատրաստված մթերք: Նման դեպքեր արձանագրվել է նաեւ թթվասերի, յուղի եւ հալած պանրի շուկաներում: Դիտանցումներ են իրականացվել խոշոր` 8 սուպերմարկետներում, որի արդյունքում բացահայտնվել են մի շարք խնդիրներ: Մասնավորապես առանց բացատրության գնապիտակների վրա նշված է եղել խտացրած կաթ անվանումը, այն դեպքում, երբ վաճառվող ապրանքը իրականում բուսական յուղից եւ այլ բաղադրիչներից է պատրաստված եղել: Բացի այդ՝ հայտնաբերված մի շարք դեպքերում էլ արտադրանքի ռուսերեն մակնշման մեջ մանրամասն նշված է եղել, որ այն պատրաստված է եղել բուսական յուղերից մի շարք հավելանյութերի ավելացմամբ, մինչդեռ մատակարարը այն հայերեն թարգմանել է որպես խտացրած կաթ, ինչն անթույլատրելի է: Այսինքն՝ մատակարար ընկերություններից ոմանք գործարանային ճիշտ մակնշումը հայերեն թարգմանել են սխալ` թյուրիմացության մեջ գցելով սպառողներին:
Եվ հաշվի առնելով սա՝ հանձնաժողովն ուսումնասիրել է մատակարար ընկերությունների գործունեւոթյունը և պարզել, որ շատ դեպքերում իրենք ապրանքի մատակարարաման ժամանակ իրացրել են բուսական յուղից պատրաստված մթերքներ, սակայն դրանք ներկայացրել են ամբողջովին պատրաստված կաթից պատրաստված թթվասեր, հալած յուղ, հալած պանիր և խտացրած կաթ:
Որոշ մատակարարներ էլ, որոնք հանդիսացել են ներկրող, անձամբ են սխալ թարգմանել ռուսերեն մակնշումը` թյուրիմացության մեջ գցելով սպառողներին: Նույն խնդիրն է նաև թթվասերի, յուղի և հալած պանիրների շուկայում:
Այս դեպքում ևս մակնշումները սխալ են արվել` շփոթության մեջ դնելով և մոլորեցնելով սպառողներին: Ըստ հանձնաժողովի նախագահ Արտակ Շաբոյանի` այդ ապրանքները արտաքին տեսքով, համով, հոտով իրար նման են, սակայն իրականում դրանք իրարից գնային առումով տարբերվում են: Օրինակ՝ կենդանական յուղերից կամ բացառապես մաքուր կաթից ստացված արտադրանքը մոտ 40 տոկոսով թանկ է բուսական ծագման մթերքից: «Վարչական վարույթի ժամանակ սուպերմարկետները պատճառաբանել են, որ այդ ապրանքները մատակարարվել են այլ տնտեսվարողների կողմից: Իսկ մատակարարման փաստաթղթերով, մասնավորապես հաշվի ապրանքագրերով նշված է եղել խտացրած կաթ եւ հալած պանիր:
Ստացվում է, որ մեծ մեղավորները մատակարար ընկերություններն են, որոնք հաշիվ-ապրանքագրերում սխալ տեղեկություն են ներկայացրել: Բայց մեղքի իրենց բաժինն ունեն սուպերմարկետները, խանութները: Մեր հանձնաժողովը չունի լաբորատորիա, փորձաքննությունը եւս չենք իրականացնում և այս բացահայտումները կատարել ենք փաստաթղթային ուսումնասիրությունների միջոցով»,- ներկայացրեց Շաբոյանը:
ՏՄՊՊՀ նախագահը հայտարարեց նաև, որ բացի 8 սուպերմարկետներից՝ կա 22 ընկերութուն, որոնք նման անբարեխիղճ մրցակցային գործեունեություն են իրականացրել:
«Այս խնդիրները վնաս են հասցնում ոչ միայն սպառողների շահերին, այլև արդար տնտեսվարողներին, քանի որ անբարեխիղճ տնտեսվարողները նման գործունեության միջոցով շուկայից դուրս են մղում արդար եւ բարեխիղճ տնտեսվարողներին: Իսկ 30 տնտեսվարողների գործունեությունը մենք համարել ենք անբարեխիղճ մրցակցային գործունեություն: Հանձնաժողովը խիստ նախազգուշացում է կիրառել բոլոր այս անբարեխիղճ տնտեսվարողների նկատմամբ: Բոլորն էլ ընդունել են խախտումները և խոստացել են արագորեն վերացնել, շտկել դրանք: Բայց հաջորդ անգամ որևէ տնտեսվարողի մոտ նմանատիպ խնդիրներ հայտնաբերելու դեպքում պատասխանատվության խիստ միջոցներ կկիրառվեն, մասնավորապես բարձր ֆինանսական տուգանքներ»,- հայտարարեց Արտակ Շաբոյանը:
Մանրամասները` այստեղ.